Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παπάγου –«Αλέκος Φασιανός», Τόνια Λεωνίδου  εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής στο τμήμα ένταξης του σχολείου μας και Ευαγγελία Ανδρεοπούλου, δασκάλα του Γ1, παρακολούθησαν στη Βαλένθια από τις 20/5/2024 έως τις 25/5/2024 το τέταρτο σε σειρά εγκεκριμένο  επιμορφωτικό σεμινάριο Erasmus+ KA122 με τίτλο Teaching for a Sustainable World: Climate Change and Global Citizenship, το οποίο διοργάνωσε ο εκπαιδευτικός φορέας Europass Teacher Academy. Η γλώσσα εργασίας ήταν τα αγγλικά και  συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Κροατία και Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν τους τομείς μάθησης που βασίζεται η εκπαίδευση της Παγκόσμιας Πολιτότητας, προσεγγίσεις προκειμένου να την εντάξουν στην καθημερινή τους διδασκαλία καθώς και τρόπους αξιολόγησης της για τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα. Επιπλέον, επικεντρώθηκαν στη βιώσιμη ανάπτυξη και στις διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σημερινές κοινωνίες.

Συγκεκριμένα,  οι εκπαιδευτικοί έμαθαν πώς:

  • να εμπλέκουν τους μαθητές σε θέματα παγκόσμιας πολιτότητας, όπως η δικαιοσύνη, η ανισότητα, η ανάπτυξη και το κλίμα.
  • να συνδέσουν την εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή και την πολιτότητα με τη γνώση του θέματος.
  • να καθοδηγήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν πώς συνδέονται οι προσωπικές τους καθημερινές ενέργειες με τον ευρύτερο κόσμο.
  • να σχεδιάσουν πρακτικές στρατηγικές για να διδάξουν τους μαθητές σχετικά με τα αποτυπώματα άνθρακα, τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και διάφορες δράσεις στοχευμένες στην κλιματική αλλαγή.
  • να δημιουργήσουν δραστηριότητες με επίκεντρο τον μαθητή, όπως debate, μελέτες περίπτωσης, παιχνίδια ρόλων, εργασία σε ομάδες και πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ για να βοηθήσουν τους μαθητές να εξελιχθούν ως παγκόσμιοι πολίτες.
  • να ηγούνται αποτελεσματικής δράσης για την κλιματική αλλαγή στις τάξεις και τα σχολεία τους εμπλέκοντας την κοινότητα.

Τα οφέλη της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στο παραπάνω πρόγραμμα ήταν πολλαπλά, όπως η συνεργασία και η ανταλλαγή ιδεών με  εκπαιδευτικούς άλλων χωρών. Ήταν μια μοναδική εμπειρία για επαγγελματική ανάπτυξη και εμπλουτισμό των γνώσεών τους που θα μπορούν να εφαρμόσουν στο εκπαιδευτικό τους έργο.