Στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης της σχολικής
μονάδας κατά το έτος 2023-24, όσον αφορά τον Άξονα: Διδασκαλία, μάθηση και
αξιολόγηση, δημιουργήθηκε και υλοποιήθηκε Σχέδιο Δράσης σχετικά με τον
Καθολικό σχεδιασμό για τη μάθηση (Universal Design for Learning, UDL).
Συντονίστρια της Δράσης ήταν η Λεωνίδου Παγώνα, εκπαιδευτικός του τμήματος
ένταξης (Π.Ε. 71) και μέλη της ομάδας δράσης ήταν οι Σοφία Μπολέτη και Όλγα
Τσιρώνη, Καθηγήτριες Αγγλικής γλώσσας (Π.Ε. 06).
Ο Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση είναι ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο
βασισμένο σε μια σειρά αρχών και κατευθυντήριων γραμμών, με στόχο την ισότιμη
πρόσβαση στη μάθηση και την ενεργή εμπλοκή σε αυτήν ολόκληρου του δυναμικού
μιας τάξης ανεξαρτήτως μαθησιακών διαφορών, δυσκολιών και ικανοτήτων
(Akoyunoglou, Χαλκιαδάκη & Νikolaou, 2019). Ο όρος «καθολικός» αναγνωρίζει τη
μοναδικότητα κάθε μαθητή και την ανάγκη συμπερίληψης των ιδιαιτεροτήτων του στο
σχεδιασμό της μάθησης με τη δημιουργία ευκαιριών συμμετοχής (Rose & Meyer,
2002).
Ορμώμενοι, λοιπόν, από την πολυμορφία της σχολικής τάξης και την
πολυπλοκότητα των μαθησιακών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών,
στόχος του παρόντος σχεδίου δράσης είναι η γνωριμία των εκπαιδευτικών με τον
Καθολικό Σχεδιασμό για τη Μάθηση και η υιοθέτηση του αρχών του στο εκπαιδευτικό
πλαίσιο με απώτερο σκοπό να ερευνηθεί κατά πόσο μπορεί να λειτουργήσει ως
προς την ανταπόκριση και συμμετοχή των μαθητών.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
- Εγγραφή των εκπαιδευτικών της Ομάδας δράσης στην Moodle πλατφόρμα του AHEAD (https://elearning.ahead.ie/course/), ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που προσφέρει δωρεάν μαθήματα με σκοπό τη Δημιουργία Περιβάλλοντος Συμπερίληψης στην Εκπαίδευση και την Απασχόληση για Άτομα με Αναπηρία και παρακολούθηση του μαθήματος για τον Καθολικό σχεδιασμό της Μάθησης
- Ενθάρρυνση των λοιπών εκπαιδευτικών για εγγραφή και παρακολούθηση του διαδικτυακού μαθήματος Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθημάτων των εκπαιδευτικών της Ομάδας δράσης μέσα στη σχολική τάξη βάσει των αρχών του Καθολικού Σχεδιασμού της Μάθησης (https://udlguidelines.cast.org/)
- Διαρκής ενημέρωση των εκπαιδευτικών για δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης σχετικά με τον Καθολικό Σχεδιασμό για τη Μάθηση Διάχυση πληροφορίας στον σύλλογο διδασκόντων από την ομάδα δράσης ή άλλους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης σχετικές με τον Καθολικό σχεδιασμό της Μάθησης (π.χ. AHEAD eLearning Hub σεμινάρια, ημερίδες, συνέδρια, webinars, on-line courses κ.τλ.)
- Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα «Καθολικός σχεδιασμός για τη Μάθηση στο Δημοτικό σχολείο»
- Σχεδιασμός και υλοποίηση στις σχολικές τάξεις μαθήματων βάσει των αρχών του Καθολικού Σχεδιασμού της Μάθησης
- Δημιουργία ενός Προτύπου συλλογής βέλτιστων πρακτικών, με σκοπό την αποτύπωση στο τέλος της σχολικής χρονιάς των βέλτιστων πρακτικών και την ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του σχολείου
UDL-Επιμόρφωση-2ο-Παπάγου
UDL_Λεωνίδου_Template-for-collecting-good-practices