Πρώτη φάση του προγράμματος Erasmus+ για το σχολείο μας!

Το διάστημα 14-21 Ιανουαρίου 2024, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Νίκος Λινοξυλάκης και Κώστας Λουκέρης, δάσκαλοι στα δύο τμήματα της ΣΤ΄ τάξης, πραγματοποίησαν επιμορφωτική-εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βαρκελώνη της Καταλονίας, στην Ισπανία. Η επίσκεψη αυτή είναι το πρώτο μέρος προγράμματος Erasmus+ “Αναλαμβάνουμε δράση για τη δημιουργία ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού βιώσιμου σχολείου” με κωδικό αριθμό 2023-1-EL01-KA122-SCH-000134380, στο οποίο συμμετέχει το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παπάγου «Αλεκος Φασιανός» το σχολικό έτος 2023-2024 . Το πρόγραμμα αφορά την επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε μια θεματολογία αιχμής για τα σύγχρονα εκπαιδευτικά τεκταινόμενα.

Θέμα την εβδομαδιαίας επιμόρφωσης ήταν “From STEM to STEAM Education: A New Learning Approach”. Τα αρχικά STEAM  αφορούν αντίστοιχα τις Φυσικές Επιστήμες (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering), τις Τέχνες (Art) και τα Μαθηματικά (Mathematics). Η μέθοδος διδασκαλίας STEAM είναι ένα διεπιστημονικό πλαίσιο, το οποίο φέρνει την πραγματικότητα στην τάξη. Συνδέει τα διδακτικά αντικείμενα αναδεικνύοντας τις μεταξύ τους σχέσεις και απελευθερώνει  τη δημιουργικότητα των παιδιών μετατρέποντας «το μάθημα» σε μια δημιουργική, ανακαλυπτική, συνεργατική και δυναμική διαδικασία.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, μαζί με άλλες δέκα εκπαιδευτικούς από τη Λιθουανία, τη Νορβηγία και την Πορτογαλία, συνέδεσαν στο σεμινάριο που παρακολούθησαν τη μέθοδο STEAM με τη μέθοδο «Μάθησης μέσω Σχεδίων Εργασίας» (PBL, Project-Based Learning), τη μέθοδο της «Σχεδιαστικής Λογικής» (Design Thinking) καθώς κι αυτή του «Έντεχνου Συλλογισμού» (Artful Thinking) .  

Ουσιαστικός επίσης στόχος του σεμιναρίου ήταν η εμπέδωση της σημασίας των «Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα», δηλαδή των Μαθησιακών Δεξιοτήτων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργατικότητα κι επικοινωνία), των Δεξιοτήτων Γραμματισμού (πληροφορικός /ψηφιακός γραμματισμός, γραμματισμός στα μέσα επικοινωνίας, τεχνολογικός γραμματισμός) και των Δεξιοτήτων Ζωής (ευελιξία, ηγεσία, πρωτοβουλία, παραγωγικότητα και κοινωνικές δεξιότητες).  

Οι εκπαιδευτικοί, τέλος, συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήρι στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Καταλονίας, ενώ επισκέφτηκαν τον πολυχώρο Makerspace, έναν χώρο συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα, όπου τα μέλη της κοινότητας μα και επισκέπτες μπορούν να διδαχθούν πώς ή και να κατασκευάσουν  αντικείμενα, χρησιμοποιώντας εργαλεία και σύγχρονα μηχανήματα, να προβούν σε εφαρμογές ηλεκτρονικής κ.ά.  

Οι εκπαιδευτικοί μας γύρισαν γεμάτοι παραστάσεις και νέες ιδέες. Γύρισαν εμπνευσμένοι και πιο δυνατοί! Το πρόγραμμα συνεχίζεται! Θα σας κρατάμε ενήμερους/-ες!