Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παπάγου-“Αλέκος Φασιανός”, Ανδριανή Σταματοπούλου δασκάλα ειδικής αγωγής και Σοφία Κεφαλά , εκπαιδευτικός Πληροφορικής, παρακολούθησαν στη Πράγα από τις 8/4/2024 έως τις 12/4/2024 το τρίτο σε σειρά εγκεκριμένο επιμορφωτικό σεμινάριο Erasmus+ KA122 με τίτλο Effective Pedagogies for 21st-Century Learning, το οποίο διοργάνωσε ο εκπαιδευτικός φορέας Europass Teacher Academy. Η γλώσσα εργασίας ήταν τα Αγγλικά και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τη Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ρουμανία, Σουηδία, Ελλάδα
Σκοπός αυτής της επιμόρφωσης ήταν η ένταξη των ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) στην σχολική εκπαίδευση, όπως
- η κριτική σκέψη
- η συνεργασία
- η δημιουργικότητα και η επικοινωνία
Με αυτό τον τρόπο , οι εκπαιδευτικοί αναμένεται να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών τους και να υιοθετήσουν νέες παιδαγωγικές πρακτικές για την αποτελεσματική προώθηση αυτών των ικανοτήτων στους νεαρούς μαθητές.
Παρουσιάστηκαν τέσσερις θεμελιώδεις προσεγγίσεις διδασκαλίας με επίκεντρο τον μαθητή που κερδίζουν έδαφο παγκοσμίως: η μάθηση βασισμένη σε έργα (project-based learning – PBL), η μάθηση με ενσωμάτωση τεχνολογίας (technology-enhanced learning – TEL), η συνεργατική μάθηση και ο σχεδιαστικός τρόπος σκέψης (design thinking) για την επίλυση δημιουργικών προβλημάτων.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους γνώρισαν:
- τον μεταβαλλόμενο ρόλο των εκπαιδευτικών στον 21ο αιώνα.
- τα βασικά χαρακτηριστικά των παιδαγωγικών του 21ου αιώνα.
- Κατανόηση των θεμελιωδών ψυχολογικών διεργασιών που ενεργοποιούνται στη μαθοκεντρική μάθηση.
- τη μάθηση βάσει έργου (PBL) στην τάξη τους.
- Εμπλοκή των μαθητών στη συνεργατική μάθηση.
- Σχέδια μαθημάτων και δραστηριότητες χρησιμοποιώντας παιδαγωγικές μεθόδους του 21ου αιώνα.
- Χρήση ρουμπρικών για να αξιολογούν τα μαθησιακά αποτελέσματα των παιδαγωγικών που βασίζονται σε ικανότητες.