Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζοντας την  «παρεμβατική δυναμική» της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε (ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου») την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους. 

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον σχολικό έτος θα διεξαχθεί στις 6 Οκτωβρίου 2014 με θεματικό άξονα: «Ρατσισμός και  Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

 Για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, σε κάθε σχολείο της χώρας (Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια) ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει για  τον τρόπο οργάνωσης της 1ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού». 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων των σχολείων μας υπό το συντονισμό των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής για τη μέρα αυτή σχεδίασε και οργάνωσε εκδηλώσεις και δραστηριότητες τόσο αθλητικές όσο και ακαδημαϊκές οι οποίες προωθούν αξίες, στάσεις και δεξιότητες που στο σύνολό τους οδηγούν στη δημιουργία ενεργών δημοκρατικών πολιτών (όπως η κοινωνική συνοχή, η ένταξη, η αλληλεγγύη, η ανεκτικότητα, η ευγενής άμιλλα κλπ.)  .

Ενδεικτικά, το πρόγραμμά μας για την 1η  «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» θα περιλαμβάνει:

·         Αθλητικές δραστηριότητες, κινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια, χορό, αθλήματα κλπ. ανάλογα με την ηλικία των μαθητών/τριών.. Ο τρόπος οργάνωσης όλων των παραπάνω θα διασφαλίζει την εφαρμογή της θεματικής της ημέρας (Ρατσισμός και  Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι) και τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών/τριών, τόσο στις δραστηριότητες όσο και στην οργάνωση της ημέρας.  Οι δράσεις της ημέρας αυτής αναδεικνύουν, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, την κοινωνική διάσταση, τη φιλοσοφία και τη δυναμική του Σχολικού Αθλητισμού στο πλαίσιο του σύγχρονου «Κοινωνικού Σχολείου».

Οι κινητικές δράσεις που περιγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο θα  εμπλουτιστούν και θα συνδυασθούν με  τα παρακάτω:

·         Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας και διαδραστική συζήτηση – αναστοχασμό.

·         Επεξεργασία και συζήτηση για τις έννοιες της βίας, του ρατσισμού, του κοινωνικού αποκλεισμού κ.ά. μέσα από μικρά κείμενα

·         Καλλιτεχνική – εικαστική – μουσικοχορευτική δημιουργία με συναφή θεματολογία (π.χ. δημιουργία αφίσας, πανό, κολάζ, χορογραφία σχετικού τραγουδιού κλπ.).

Οι παραπάνω δράσεις θα υλοποιηθούν, κυλιόμενα καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου, από όλη τη σχολική κοινότητα, με τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών και των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

Το υλικό που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα μας ελπίζουμε ότι θα δώσει αφορμές για σχετικές  συζητήσεις και στο σπίτι, γεγονός που θα υποστήριζε το έργο μας.

..

Μπράβο στους μαθητές του Γυμνασίου Κριτσάς. Το τραγούδι για τη διαφορετικότητα "ΔΕΝ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΠΟΥ ΕΣΥ ΔΙΑΦΕΡΕΙΣ ΑΠΟ ΜΕΝΑ." είναι δικό τους….!!!!! 

Τα Αερικά ένα μουσικό συγκρότημα που αποτελείται από νέους με μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό, νοητική υστέρηση και άλλες ανεπάρκειες δημιουργήθηκε πριν από 20 περίπου χρόνια με την βοήθεια του μουσικοθεραπευτή Κώστα Αντάρα.

 

Ρατσισμός, ξενοφοβία – Ένα τρίγωνο στη χώρα των κύκλων from teacher88 on Vimeo.